• شرکت کاسپین حسابدار پارس
  • 021-91303119

مراقب باشید؛ پر کردن اظهارنامه مالیاتی در کافی نت ممنوع

مراقب باشید؛ پر کردن اظهارنامه مالیاتی در کافی نت ممنوع

مراقب باشید؛ پر کردن اظهارنامه مالیاتی در کافی نت ممنوع

اگر ماشین شما خراب شود، به کجا مراجعه می کنید؟ فروشگاه؟ به نمایشگاه ماشین؟ به الکتریکی؟ یا به مکانیکی؟

پس چرا برای تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود به کافی نت مراجعه می کنید؟؟

اهمیت داشتن مهارت نحوه تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل

تکمیل و ثبت اظهارنامه تمامی شخصیت های حقیقی و حقوقی الزامی می باشد. کلیه مشمولان قانون مالیات مستقیم و مالیات ارزش افزوده، طبق قانون می بایست در موعد مقرر اظهارنامه خود را به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم نمایند. در این راستا ثبت اظهارنامه شرکت ها و موسسات در سامانه سازمان امور مالیاتی، به صورت اینترنتی انجام می شود. و به این ترتیب مودیان نیازی به مراجعه حضوری به ادارات کل سازمان امور مالیاتی در سراسر کشور ندارند.

نکته قابل تأمل: تکمیل اینترنتی اظهارنامه مزایای بسیاری به همراه دارد. اما در این میان راهی برای سودجویی برخی افراد فراهم شده که متأسفانه تبعات جبران ناپذیری برای مؤدیان به همراه دارد. بنابراین پیشنهاد ما به شما اینست:

تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی در کافی نت و مراکز نامرتبط ممنوع

انجام فرآیند ثبت اظهارنامه، به صورت اینترنتی و با داشتن کد کاربری و رمز عبور انجام می شود. مؤدیان مالیاتی می توانند طبق دستور العمل موجود، اطلاعات کارکرد شرکت / موسسه / کارگاه / فروشگاه / کسب و کار خود را وارد کنند. حال تصور نمایید

  • اگر به مراحل ثبت و یا نحوه تکمیل فرم ها و یا بارگذاری مدارک مورد نیاز آگاهی نداشته باشید چه اتفاقی میافتد؟
  • اگر تنها یک آیتم را در فرم اظهارنامه اضافه و یا کم تیک بزنید، چه می شود؟
  • اگر یک عدد یا رقم در فرم اظهارنامه جابجا شود، چه کسی مسوولیت آن را می پذیرد؟
  • اگر بر خلاف تصور شما فرم تکمیل شده سهوا ارسال نشود چه خواهد شد؟
  • آیا شما می خواهید با صرف هزینه اندک یا به عبارت دیگر صرفه جویی؛ متحمل خسارات سنگین و جبران ناپذیر شوید؟

هشدار- به مؤدیان گرامی -هشدار

تهیه اظهارنامه مالیاتی طبق استانداردهای مصوب و روش های مورد قبول سازمان امور مالیاتی کشور،  یکی از  کارهایی است که مؤدیان مالیاتی باید همه ساله انجام دهند. در واقع کارنامه فعالیت کسب و کار شما جهت محاسبه دقیق مالیات است. عدم آگاهی و نداشتن مهارت کافی در خصوص تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی 1400 صاحبان مشاغل می تواند مخاطره آمیز باشد. فراگیری نحوه پرکردن و ارسال اظهارنامه مالیاتی مهارتی است که باید همه حسابداران و حسابرسان در تمام دوران حرفه ای خود آن را دارا باشند. کافی نت ها عمدا یا سهوا شما را با خطرات جبران ناپذیری مواجه خواهند کرد.

ارسال اظهار نامه از طریق کافی نت = بر باد رفتن همه زحمات شما در سالهای گذشته

همه ما به دنبال کسب بهترین نتیجه از عملکرد سالانه خود هستیم. بنابراین به این ضرب المثل قدیمی احترام بگذارید:

کار خود را به کاردان بسپارید.

تبعات عدم تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی

لازم به ذکر است که تسلیم اظهار نامه مالیاتی و پرداخت مالیات نیاز به آگاهی در خصوص تمامی قوانین مالیاتی دارد. با توجه به گستردگی قوانین در سال های اخیر و مکانیزه شدن اطلاعات مؤدیان در سازمان امور مالیاتی، تخصص در حوزه امور مالیاتی از بارزترین مشخصه ی کارشناسان مالیاتی است.

  1. بنا بر مقررات ماده 192، در صورت عدم تکمیل و ارسال اظهارنامه عملکرد، 30% جریمه غیرقابل بخشش نسبت به مالیات متعلقه تعیین شده است.
  2. بنا بر مفاد ماده 146 شرط برخورداری از هرگونه مزیت قانونی شامل نرخ صفر مالیاتی، معافیت ها و مشوق های مالیاتی، ارائه اظهارنامه و اسناد و دفاتر می باشد. درصورت عدم ارائه اظهارنامه، دفاتر و یا اسناد و مدارک مذکور، مؤدی مطابق احکام و ضوابط قانون مالیات های مستقیم، مشمول مالیات، جریمه و مجازات مقرر در قانون مالیات های مستقیم می شود.
  3. بنا بر بند ت ماده 132 در صورت عدم ارسال اظهارنامه، کلیه معافیتهای مالیاتی و اعمال نرخ صفر نسبت به سود ابرازی و بخشودگی ها و مزایای قانونی لغو می گردد.
  4. بنا بر بند 6 ماده 274 قانون مالیات های مستقیم، خودداری ازانجام تکالیف قانونی درخصوص تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درآمدی و هزینه ای درسه سال متوالی، جرم مالیاتی محسوب می شود و مرتکب یا مرتکبان حسب مورد، به مجازات های درجه شش محکوم می گردند.

توصیه می کنیم که برای استفاده از بخشودگی های  مالیاتی، دریافت معافیت ها و کاهش میزان جرایم قانونی، مؤدیان محترم نسبت به تکمیل صحیح زیر نظر مشاوران تخصصی و مجرب حسابداری اقدام کنند. همکاران متخصص ما در شرکت کاسپین حسابدار پارس آماده ارائه تمامی خدمات حسابداری، معرفی نرم افزار حرفه ای سکان و آموزش حسابداری به شما عزیزان می باشند. ما در حسابدار 119 با استفاده از نرم افزار هوشمند حسابداری نوید و همچنین سکان همواره همراه شما هستیم.

به اطرافیان و دوستان و همکاران خود توصیه کنید جهت ارائه اسناد و مدارک و همینطور تنظیم اظهارنامه مالیاتی به اشخاص حقیقی و یا حقوقی معتبر، متخصص در این حوزه و با سابقه ی کار کافی مراجعه کنند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.