• شرکت کاسپین حسابدار پارس
  • 021-91303119

برخی از تغییرات مهم و کاربردی سکان نسبت به نوید

نرم افزار حسابداری هوشمند نوید یکی از بهترین نرم افزار های حسابداری دهه هشتاد و نود شمسی در ایران است. به گونه ای که در حال حاضر همچنان کاربران بسیاری به این برنامه حسابداری وفادار بوده و آیکون نوید از سیستم های آنها پاک نمی شود. اما در سال های اخیر علیرغم توانمندی های بالا، نرم افزار نوید به مشکلات کوچک اما مهمی برخورد کرد. در این راستا ما بر آن شدیم که با جایگزینی نرم افزار سکان با نوید، نرم افزاری جدید، پیشرفته و قدرتمند به همراهان همیشگی خود ارائه دهیم. قابل ذکر است که تمامی مسائلی را که تا به امروز نرم افزار حسابداری نوید نتوانسته پاسخگو باشد، سکان پشتیبانی خواهد نمود.

در ادامه مطالب این صفحه در مقام مقایسه، برخی از تفاوت های آشکار نوید و سکان را به تصویر می کشیم:

راه اندازی فروشگاه آنلاین

در سال های اخیر کسب و کارها به سمت مجازی و اینترنتی سوق پیدا کرده است. تمامی مشاغل حتی مشاغل سنتی نیز به صورت ناخودآگاه درگیر تکنولوژی جدید و بروز می شوند. هر روزه می بینیم که مردم به سمت فروشگاه های اینترنتی و وبسایت های فروشگاهی و خدمات آنها گرایش بیشتری پیدا می کنند. بنابراین یکی از الزامات اینگونه کسب و کارها اتصال به یک سیستم حسابداری هوشمند و توانمند می باشد. نرم افزار حسابداری سکان قابلیت اتصال به سایت های وردپرس، ووکامرس و پورتال های اختصاصی را دارد. به این ترتیب کلیه فرآیند خرید در یک فروشگاه اینترنتی به صورت اتوماتیک منتقل به سیستم حسابداری می شود. این قابلیت در نرم افزار نوید وجود ندارد.

جدول کالا در نرم افزار نوید
جدول کالا در نرم افزار نوید
فروشگاه آنلاین در نرم افزار سکان
فروشگاه آنلاین در نرم افزار سکان

ترکیب و مونتاژ 

از جمله قابلیت های نرم افزار حسابداری هوشمند نوید(نوین)؛ تولید یک محصول و اختصاص یک اجرت به محصول است. متأسفانه در نرم افزار نوید سالن تولید مشخص نمی شود. و در صورتی که کاربر قصد تولید چند محصول را به صورت همزمان داشه باشد، امکان پذیر نیست. در صورتی که در نرم افزار سکان این ویژگی ها ارتقاء یافته و کاربران می توانند به صورت همزمان چند محصول تعریف کرده و چند قیمت اجرت به آنها اختصاص دهند. سالن تولید نیز به همراه فرمول تولید ایجاد می شود. و از این موارد مهمتر اینکه سرشکن انحراف منفی و مثبت جذب سربار به صورت اتوماتیک محاسبه می گردد.  

ترکیب و مونتاژ در نرم افزار نوید
ترکیب و مونتاژ در نرم افزار نوید
ترکیب و مونتاژ در نرم افزار سکان
ترکیب و مونتاژ در نرم افزار سکان

تفاوت نحوه ورود اطلاعات 

یکی از دغدغه های کاربرانی که با نرم افزار نوید کار می کنند، مستحضر هستند که اطلاعات کالاها و حساب ها می بایست به صورت دستی و موردی  وارد شود. این فرآیند طاقت فرسا و زمان بر است. فرض کنید بخشی از اطلاعات شرکت شما در قالب فایل اکسل در دسترس است و باید وارد پروسه حسابداری گردد. متأسفانه کاربران نوید بالاجبار تمامی اطلاعات موجود در فایل مورد نظر را به صورت دستی و تک به تک وارد سیستم حسابداری خود می کنند. نرم افزار سکان این مسأله را حل نموده و اتلاف وقت در پروسه حسابداری به حداقل رسیده است. در نرم افزار حسابداری سکان تمامی اطلاعات نرم افزار حسابداری قبلی یا اطلاعات فایل های دیگر به صورت اتوماتیک در کمترین زمان و ساده ترین حالت قابلیت انتقال دارند.  

ورود اطلاعات از اکسل در نرم افزار سکان
ورود اطلاعات از اکسل در نرم افزار سکان
ورود لیستی اطلاعات در نرم افزار سکان
ورود لیستی اطلاعات در نرم افزار سکان
فلش عمودی نرم افزار سکان
ورود اطلاعات در نرم افزار نوید
ورود اطلاعات در نرم افزار نوید

تعریف 3 قیمت فروش برای هر واحد از کالا

در نرم افزار سکان برای هر کالا به صورت مجزا تا 3 قیمت متفاوت تعریف می شود. به این معنی که برای هر کالایی به طور اختصاصی می توان چند عدد قیمت فروش در سیستم معرفی کرد. به طور مثال قیمت فروش کالای X برای مصرف کننده، عمده فروش و همکار متفاوت است و نرم افزار سکان هر سه رقم را پشتیبانی خواهد نمود. در صورتی که در نرم افزار حسابداری هوشمند نوید به هر واحد کالا صرفا یک قیمت اختصاص داده می شود و هر تغییری الزاما به صورت دستی و توسط کاربر صورت می گیرد.

تعریف قیمت کالا در نرم افزار نوید
تعریف قیمت کالا در نرم افزار نوید
تعریف چند قیمت برای هر کالا در نرم افزار سکان
تعریف چند قیمت برای هر کالا در نرم افزار سکان

محاسبه اتوماتیک تغییر نرخ ارز

همانطور که مستحضر هستید نرخ ارز در کشور ما همواره در حال تغییر و نوسان می باشد. این مسأله برای اصنافی که بخش یا تمامی فعالیت آنها با ارزهای مختلف می باشد، موجب بروز مشکلاتی می شود. نرم افزار سکان دغدغه شما را در این خصوص برطرف نموده است. با یک تعریف اولیه در بخش ارزی سکان در ابتدای کار، پس از آن تمامی نوسانات به صورت اتوماتیک لحاظ می گردد.

نرخ ارز در نرم افزار نوید
نرخ ارز در نرم افزار نوید
محاسبه اتوماتیک تغییر نرخ ارز
محاسبه اتوماتیک تغییر نرخ ارز

تبلت رستورانی و سفارشگیر گارسون

یکی از بهترین آپشن های یک نرم افزار حسابداری بخش سفارشگیر آن است که در حال حاضر اغلب رستوران ها، فست فود ها، سفره خانه ها و همه کسانی که در صنف رستورانی شاغلند به منظور سرعت عمل بیشتر، پرهیز از کاغذبازی و همچنین صرفه جویی در هزینه های اضافی از این سیستم استقبال می کنند. غیرقابل انکار است که مشتریان نیز برای چنین رستوران هایی امتیاز ویژه ای قائل هستند. این آیتم در نرم افزار حسابداری سکان به صورت پررنگ و قوی دیده می شود. آپشنی که شما در نوید ندیده بودید.

کالاها در نرم افزار نوید
نرم افزار نوید فاقد نسخه فروشگاهی
سفارشگیر رستورانی در نرم افزار سکان
سفارشگیر رستورانی در نرم افزار سکان

سرویس و خدمات پس از فروش

برخی از اصناف و شرکت های خدماتی که به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند؛ بخشی مبنی بر ارائه تعمیرات و سرویس های خدمات پس از فروش دارند. برخی از این خدمات نظیر برگه پذیرش، مدیریت موارد پذیرش شده،  اعمال گارانتی، تاریخ تحویل و حتی توضیحات قبل و بعد مربوط به کالا یا خدمات و … است که در نرم افزار سکان به راحتی قابل استفاده می باشد. و دیگر نیاز نیست که تمامی آیتم های ذکر شده ی بالا به صورت دستی انجام شود.  

سرویس و خدمات درنرم افزار سکان
اعمال گارانتی در نرم افزار سکان
سرویس و خدمات درنرم افزار سکان
لیست پذیرش در نرم افزار سکان
سرویس و خدمات درنرم افزار سکان
فاکتور سرویس و خدمات در نرم افزار سکان
فلش عمودی نرم افزار سکان
سرویس و خدمات در نرم افزار نوید
سرویس و خدمات در نرم افزار نوید

ارسال پیامک به مشتریان(پنل پیامک انبوه) 

یکی دیگر از افتخارات نرم افزار حسابداری سکان نسبت به نوید پنل پیامک انبوه است. با خرید و اتصال این پنل پیامکی به سیستم حسابداری می توان از بیشمار خدمات ارسال پیامک های مناسبتی، پیام نقشه، پیام کدپستی و … بهره برد. علاوه بر بخش تبلیغاتی، سیستم پیامک خدماتی به گونه ای است که با ثبت هر سند حسابداری، خرید و فروش، خزانه داری و سفارشات تمامی تراکنش های مرتبط به صورت سفارشی برای طرف حساب به صورت پیامک ارسال می شود.   

خدمات در نرم افزار نوید
خدمات در نرم افزار نوید
پنل پیامک انبوه در نرم افزار سکان
پنل پیامک انبوه در نرم افزار سکان

فراخوانی اتوماتیک آخرین فی خرید و فروش

آیا تا به امروز برای شما پیش آمده که به دلیل نوسان قیمت، بخواهید قیمت قبلی فروش چند کالا را با قیمت خرید فعلی آن مقایسه کنید؟ و یا اینکه بدانید قیمت فروش کالای مزبور به شرکتX چقدر بوده است؟ کاربران نرم افزار حسابداری هوشمند نوید هر کالایی را به طور مشخص و تک به تک سرچ کرده و فی مورد نظر رامشاهده می کنند. اما تفاوت فاحش نوید و سکان اینجاست که تمامی کالاها به صورت اتوماتیک آخرین قیمت فروش را اعلام می کنند. در این صورت کاربر بدون اتلاف وقت و انرژی به اطلاعات های قبلی دسترسی دارد. و حتی قابلیت costomize  نیز دارد.

تنظیمات فاکتور فروش در نرم افزار نوید
تنظیمات فاکتور فروش در نرم افزار نوید
فراخوانی آخرین فی خرید و فروش در نرم افزار سکان
فراخوانی آخرین فی خرید و فروش در نرم افزار سکان

دریافت و پرداخت کالای امانی

در حال حاضر وضعیت معیشتی و بودجه اقتصادی مردم به گونه ای است که عموما خرید و فروش ها در هر حوزه کاری، به صورت اقساطی یا امانی صورت می گیرد. به عنوان مثال شخصی کالایی را می خرد، یک سوم مبلغ را پرداخت می نماید و مابقی آن را طی پنج مرحله پرداخت خواهد کرد. تمامی این پروسه به صورت جزئی و ریز در نرم افزار سکان قابل پردازش است. 

کالای امانی در نرم افزار نوید
کالای امانی در نرم افزار نوید
کالای امانی در نرم افزار سکان
کالای امانی در نرم افزار سکان

حسابدار 119؛ طی بیش از 20 سال تجربه در امور مالی و مالیاتی و همینطور حسابداری شرکت ها در حوزه های مختلف، پس از نرم افزار حسابداری نوید(نوین)، اقدام به تولید نرم افزار هوشمند سکان نمود. قابل ذکر است نرم افزار حسابداری سکان دارای ویژگی های خاصی است که تمامی دغدغه های هر فرد حقیقی و حقوقی را مرتفع می سازد.