• شرکت کاسپین حسابدار پارس
  • 021-91303119

حسابداری فروشگاهی با نرم افزار سکان

مدیریت موفق در تمامی کسب‌ و کارها مستلزم داشتن تیم حسابداری قوی می باشد. مدیریت فروشگاهها وظیفه ای سنگین و بسیار ظریف به شمار می رود. نرم افزار های حسابداری فروشگاهی قوی همچون نرم افزار حسابداری فروشگاهی سکان به صاحبان کسب‌ و کارها کمک می‌کند تا درآمد و هزینه‌ها را رصد کرده و گزارش‌ های مالی دقیق به همراه تجزیه و تحلیل علمی را بررسی کند. اصولا در مبحث آموزش حسابداری فروشگاهی چند آیتم از اهمیت بالاتری برخوردار است که در لیست زیر ذکر شده است:    

  1. ثبت عملیات دریافت و پرداخت 
  2. ثبت عملیات فروش و صدور فاکتور
  3. کنترل موجودی‌های انبار
  4. تنظیم فاکتورهای رسمی و مالیاتی 
  5. محاسبه تراز مالی فروشگاه
  6. محاسبه سود و زیان فروشگاه
  7. محاسبه و پرداخت حقوق کارکنان

در نرم افزار حسابداری سکان تب فروشگاهی در بالای صفحه اصلی دیده می شود. از آنجایی که سیستم نرم افزار حسابداری سکان بسیار ساده و پویا طراحی شده است، همه کاربران هم افرادی که به تازگی با نرم افزار حسابداری شروع به کار کرده اند و هم حسابداران زبده که سالها به کار حسابداری مشغولند؛ می توانند به راحتی با سکان کار کنند. در ادامه مطلب به بررسی نسخه حسابداری فروشگاهی سکان می پردازیم:

فروش فروشگاهی

روند کار در سیستم های فروشگاهی و مشتری مداری، فروش کالا و خدمات به افراد، ثبت فاکتور فروش، اعمال تخفیفات احتمالی و مالیات، پیک و تنظیمات صندوق می باشد. به همین علت بخش فروش فروشگاهی در نرم افزار سکان مجزا طراحی شده است.  

1. فاکتور فروشگاهی 

بخش اصلی تمام کسب و کارهای مدیریت فروشگاهی به صدور فاکتور بستگی دارد. در بخش صدور فاکتور در نرم افزار حسابداری سکان، کاربر می تواند تا سه قیمت متفاوت برای یک کالا تعریف نماید. در این بخش به صورت همزمان می توان فاکتور دو مشتری را ثبت نمود. در صورتی که تخفیف یا اشانتیونی به مشتری تعلق می گیرد، در همین قسمت می توان اعمال نمود.   

فروشگاهی ⇐ فروش فروشگاهی ⇐ فاکتور فروشگاهی

فاکتور فروشگاهی با نرم افزار سکان

2. ثبت سند روزانه 

تمامی فاکتور های صادر شده توسط هر فروشنده در پایان یک روز کاری به صورت یک سند کلی ثبت می شود تا به سیستم اصلی حسابداری منتقل گردد. 

فروشگاهی ⇐ فروش فروشگاهی ⇐ ثبت سند روزانه

ثبت سند فروشگاهی در نرم افزار سکان

3. تنظیمات فاکتورهای فروشگاهی 

هر گونه تنظیماتی از قبیل میزان تخفیفات، تعیین نوع چاپ، اعمال خودکار اشانتیون و … که کارفرما تمایل به اعمال آن در فاکتور فروشگاه داشته باشد، می توان به صورت دستی در این بخش اعمال نمود. 

فروشگاهی ⇐ فروش فروشگاهی ⇐ اعمال تخفیفات در فاکتور فروشگاهی

فروشگاهی ⇐ فروش فروشگاهی ⇐ تنظیمات چاپ فاکتور فروشگاهی

اعمال تخفیفات فروشگاهی در نرم افزار سکان
چاپ فاکتور فروشگاهی در نرم افزار سکان

فروشگاهی ⇐ فروش فروشگاهی ⇐ تنظیمات متفرقه در فاکتور فروشگاهی

فروشگاهی ⇐ فروش فروشگاهی ⇐ اعمال تنظیمات پیک فاکتور فروشگاهی

تنظیمات فاکتور فروشگاهی در نرم افزار سکان
تنظیمات پیک فاکتور فروشگاهی در نرم افزار سکان

4. تسویه پیک

فروشگاه هایی که پیک دارند و یا با پیک های آنلاین همکاری می کنند، در پایان روز کاری و به منظور تسویه حساب با هر پیک می توانند از این بخش استفاده نمایند.

فروشگاهی ⇐ فروش فروشگاهی ⇐ تسویه پیک

تسویه پیک فروشگاهی در نرم افزار سکان

بارکد

ساخت بارکد وزنی

در حالت پیش فرض تمامی کالاهای استاندارد و ساخت کارخانه دارای بارکد تعریف شده می باشند. در برخی فروشگاه ها کالاهایی به فروش می رسد که معیار سنجش آنها وزن کالا می باشد. در این بخش در نرم افزار سکان می توان بارکد وزنی طراحی کرده تا بتوان به سهولت فاکتور فروش صادر نمود.

فروشگاهی ⇐ بارکد ⇐ ساخت بارکد وزنی

تسویه پیک فروشگاهی در نرم افزار سکان

مدیریت توزین

ترازوی توزین

ترازوی دیجیتال دارای حافظه ای است که تا چندین قلم کالا در آن ذخیره می گردد. در این قسمت می توان با اتصال نرم افزار سکان به ترازوی دیجیتال لیست تمامی کالاهای تعریف شده در نرم افزار را به ترازو منتقل نمود.

فروشگاهی ⇐ مدیریت ترازو ⇐ ترازو توزین

تظیمات ترازو در نرم افزار سکان