• شرکت کاسپین حسابدار پارس
  • 021-91303119

میزان حقوق ماهیانه 1402

Group 1011@2x

میزان حقوق ماهیانه 1402

فروزدین 1402

عنوان

مبلغ به ریال

حداقل حقوق ماهیانه

54/852/268

حق مسکن

9/000/0000

بن خواروبار

11/000/000

حق اولاد

5/308/284

سنوات

2/100/000

حق بیمه سهم کارگران 

بدون سابقه کار

5/239/658

با یکسال سابقه کار

5/386/658

حق بیمه سهم کارفرمایان 

بدون سابقه کار

17/216/021

با یکسال سابقه کار

18/436/927

دریافتی بدون فرزند 

بدون سابقه کار

69/612/609

با یکسال سابقه کار

71/565/610

دریافتی با یک فرزند 

بدون سابقه کار

74/920/893

با یکسال سابقه کار

76/873/894

هر ساعت اضافه کاری 

بدون سابقه کار

337/953

با یکسال سابقه کار

351/323

هر ساعت شبکاری 

بدون سابقه کار

325/883

با یکسال سابقه کار

338/775

 

حسابداری یکی از مشاغل حساس، پیچیده و سخت است. معمولا حسابداران و حسابرسان زبده تحت فشار بسیار زیادی حین کار قرار می گیرند. و یکی از دلایل حساسیت کار حسابداری پایبندی تمام عیار به اصول اخلاقی همچون صداقت، امانت و درستکاری می باشد. ازین رو رعایت اصول اخلاقی در حسابداری علاوه بر اینکه وظیفه هر حسابدار است، بلکه به دلیل مواجهه با مسائل مالی، کاری بس دشوار محسوب می شود. در حالت کلی اخلاق نوعی الگوی رفتاری انسان ها در ارتباط با دیگران و در راستای رعایت حقوق و یا مسئولیت‌پذیری در قبال آنها است. ضوابط رفتاری و اخلاقی در حرفه حسابداری، مهمترین خط‌ مشی‌ آن را تشکیل می‌دهد و مبانی رفتار حرفه‌ای اطلاق می‌ گردد.

آیین نامه اخلاقی در حسابداری

 همانطور که می دانید شغل حسابداری ارتباط مستقیم با مال و دارایی افراد دارد. به همین علت اعتماد کارفرما یا شخص مقابل به حسابداران موضوع بسیار مهم و غیر قابل انکاری به شمار می رود. کما اینکه بی‌اعتمادی صاحب پروژه معضل بغرنج در سیستم‌های حسابداری است. بنابراین حسابداران علاوه بردقت بر حسن انجام کار، می بایست به اصول اخلاقی نیز پایبند باشند. در این حرفه رعایت این اصول، بسیار مهم است.

از طرفی دیگر آیین نامه‌های اخلاقی اعتماد شرکت‌ ها را مبنی بر رعایت استانداردهای گزارشگری مالی جلب می‌کند. ویژگی های اخلاقی همچون درستی، امانت داری، بی طرفی، استقلال، رازداری، اعتماد پذیری، مسوولیت پذیری، واقع بینی، صلاحیت و مراقبت های حرفه‌ای از جمله ضوابط حرفه‌ای و آیین‌ نامه انضباطی هستند که یک حسابرس یا حسابدار حرفه ای ملزم به رعایت آن می باشد. قابل ذکر است این اصول اخلاقی استاندارد جهانی بوده که مورد تأیید ارگان های بزرگ همچون سازمان امور مالیاتی کشور نیزمی باشد که در ادامه به توضیح مختصری می پردازیم:

امانتداری

امانتداری یکی از فاکتورهای اساسی شغل حسابداری می باشد. تمامی اطلاعات مالی شرکت ها به صورت کاملا محرمانه در اختیار حسابدار مجموعه قرار می گیرد و ایشان بر اساس آیین نامه های اخلاقی، بدون مجوز صریح کارفرما می بایست همواره از افشای اطلاعات مالی شرکت پرهیز نماید. مگر آنکه وظیفه قانونی یا حرفه‌ای وی، ایجاب نماید.

بی طرفی

یکی از مهمترین خصوصیات یک حسابدار حرفه ای بی طرف بودن اوست. پیش داوری، جانب داری، تضاد منافع و نفوذ دیگران نباید در بی طرفی یک حسابدار حرفه ای خللی وارد کند.

ماهیت حسابداری بر پایه اخلاق

یک حسابدار امین، همواره در تمامی مراحل کار و گزارشگری های مالی می بایست بی طرف بوده تا بتواند بهترین تصمیمات را اتخاذ نماید. حسابدار در انجام مسئولیت های خود به عنوان یک فرد حرفه ای، قضاوت های عادلانه و بی نقصی در تمامی اموراعمال می کند. بخشی از این مسئولیت، آموزشی است که به شرکت ها کمک می دهد تا نقش حسابداران را در راستای پیشبرد اهداف شرکت درک کنند. علاوه بر آن به منظور پیشگیری از مشکلات ناشی از انجام کار، وجود آیین نامه اخلاقی حسابداران را تشویق می کند تا مشاغلی را بپذیرند که در چارچوب استانداردهای فنی، اخلاقی و حرفه ای مندرج در اصول آیین نامه است.

صداقت

برای ایجاد و حفظ اعتماد، در راستای آیین نامه اخلاقی حسابداری، تمامی حسابداران می بایست مسئولیت های خود را در کمال صداقت انجام دهند. پرهیز از ورود اطلاعات نادرست و جعلی در اسناد اصلی شرکت ها همچون ترازنامه یا انواع صورت های مالی و مالیاتی از وظایف اصلی حسابدار تعریف می گردد.

پرداخت مالیات

همه شرکت‌ها موظفند که اطلاعات مالی دقیق را در اظهارنامه‌های مالیاتی خود ارائه دهند. برخی از شرکت‌ها برای کاهش بار مالی، اطلاعات نادرستی را در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌دهند که اصطلاحاً به این کار فرار مالیاتی می‌گویند.

با این حال، در صورت مشخص شدن فرار مالیاتی با جریمه‌های سنگین روبرو می‌شوند. آیین نامه اخلاقی تضمین می‌کند که اطلاعات دقیق هنگام ثبت اظهارنامه مالیات ارائه می‌شود.

در نظر گرفتن منافع عمومی

هر فردی که مخاطب یک فرد حقیقی و یا حقوقی به عنوان حسابدار قرار می گیرد، می بایست این تعهد را بپذیرد که عملکرد وی به گونه ای در خدمت منافع عمومی باشد. حسابداران در مقابل مشتریان و کارفرمایان، اعتبار دهندگان، دولت ها، سرمایه گذاران و جامعه تجاری و مالی تلاش می کنند تا نفع جمعی را درنظر بگیرند. در این صورت هنگامی که نفع عمومی با اصول اخلاقی حسابداری تأمین می شود، بیشترین منفعت شامل مشتری یا کارفرمای حسابدار در این فرآیند خواهد شد.

مشکلات در اصول اخلاقی حسابداری

عدم رعایت اصول اخلاقی در حسابداری می تواند موجب بروز رسوایی های مالی عظیمی گردد و همینطور منافع سهامداران نیز زیر پا گذاشته شود. در این میان تمرکز واحدهای تجاری برای بالابردن سود، رقابت و جلوگیری از اتلاف وقت، حسابداران و حسابرسان را در محیطی پر استرس و تحت فشار قرار می دهد و باعث ایجاد پیامدهای غیر اخلاقی می شود. در این راستا دو عامل بسیار مهم می تواند موجب بروز مشکلاتی در روند کار حسابداران گردد:

 بازار رقابتی خدمات حسابداری

برخی شرکت ها یا افراد به منظور تصاحب بازار کار، خدمات حسابداری و حسابرسی را به میزان کمتر از واقع قیمت گذاری می کنند. این کار خارج از اصول اخلاق حرفه ای بوده و بالتبع دیگر شرکت ها را زیر سوال خواهد برد.

تلاش در سود بیشتر شرکت ها

برخی حسابداران به منظور کسب رضایت صاحبان شرکت ها و به منظور سود بیشتر، متوسل به برخی گزارش های دروغین و سندسازی در آمار و اطلاعات می شوند. این امر در تضاد اصول اخلاقی حرفه ای در حسابداری می باشد.

سخن آخر

قوانین اخلاقی رابطه ای مستقیم با وجدان بیدار فرد و به‌ دور از هرگونه اعمال نظر شخصی و یا هر نوع بی‌ اعتنایی و بی‌ توجهی دارد. نکته مهمی که در این خصوص مطرح می شود اینست که تبعیت از قوانین اخلاقی نباید به‌ صورت اطاعت کورکورانه باشد. بلکه آگاهی از فلسفه این قوانین، پشتوانه منطقی و عقلایی تدوین آن از الزامات یک حسابدار به شمار می رود. اصلی که در کاسپین حسابدار پارس به عنوان خط مشی در نظر گرفته می شود. متخصصین و کارشناسان حسابدار 119 در کنار مشاوره رایگان در انجام تمامی امور مالی و مالیاتی ، ثبت شرکت و برند و همه آنچه که شما به آن نیاز دارید، همراهتان خواهند بود.

0 +

تعداد مشتریان

0 %

رضایت مشتریان

0 +

ثبت شرکت ها

0 +

پروژه های مالیاتی